Hej
Har en strömbrytare med en sarg jag inte riktigt förstår hur man ska lossa. Vet någon hur man gör om ni känner igen fabrikatet? Mvh
Fredrik

• Två strömbrytare med vit ram monterade på en vägg med slitet målararbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Liten platt mejsel mellan rött ochbvitt löngst till höger och bända lite försiktigt. På samma sätt på motsvarandd ställen. Du har totalt 4 snäppfästen att lossa.

Stängt av strömmen?

Tackar för informationen!
Helt klart ska strömmen stängas av!
(det hade jag inte gjort om du inte påmint tror jag, tack där) Mvh Fredrik

Det är inte 4st små stjärnskruv?

Hej,
Det sitter faktiskt fyra små stjärnskruvar, kan det vara de små rackarna man måste lossa? Mvh
Fredrik

F fredand44 skrev:
Hej,
Det sitter faktiskt fyra små stjärnskruvar, kan det vara de små rackarna man måste lossa? Mvh
Fredrik
Då är det troligen dem.

De flesta sarger sitter med "snäppfäste", skruvar brukar vara reservlösningen när snäppfästet har gått sönder.Om du sätter in en liten skruvmejsel vid pilarna och "bänder" den röd flärpen åt sidan på de fyra ställena så skall nog sargen lossna.
Dubbel eluttag med öppna röda snäppfästen och pilmarkeringar på en smutsig vägg med texten "HÄR".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
tommib
Jag skulle bända på det vita, det röda är fast.

Men det är bara en semantisk fråga, pilarna indikerar rätt ställe som är den lilla slitsen mellan rött och vitt där en 4 mm spårmejsel passar perfekt. Några stjärnskruvar ska inte lossas där.

Det ser ut som elko plus men jag kan ha fel.

Aha! Det ska jag prova. Fantastiskt om sargen är designad med en reservlösning! Vanligt vis brukar den ju vara förbrukad om man gjort fel så den spruckit. ;-)

tommib
Mig veterligen finns det inte någon reservlösning på den där, jag förstår inte vilka skruvar det pratas om. Det finns kanske skruvar under plastdelen men de är i så fall spänningsförande.

Fota gärna det du menar.

Det finns fästhål i plastramen, så om man av någon anledning vill "säkra" plastramen så skruvar man in en skruv i ett hål och in i plåtramen som håller uttaget. Jag har någon gång varit med om att beställaren begärt att plastramen även skulle skruvas (säkras). Det har varit i offentliga miljöer som tex skolor.

• Gilla
Matten och 1 till
  • Laddar…
Tackar för all hjälp!
Det visade sig vara snäppfästen, två på två inre ramar som höll fast den stora sargen.
(jag trodde först allt var ett stycke)
Mvh
Fredrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.