Badkarsblandarens väggfäste gick sönder och nu försöker jag lossa röret från fästet men det sitter som berget. Det sitter någon slags mässingsknopp med hål i på ovansidan. Har denna något att göra med att det går så trögt att få loss röret?
Kan någon förklara vad detta är och hur jag ska göra?
Stort tack på förhand!
Med vänlig hälsning, Noll Koll
Kan någon förklara vad detta är och hur jag ska göra?
Stort tack på förhand!
Med vänlig hälsning, Noll Koll
Det ser ut som en misshandlad föravstängningsventil M26 med en halvkoppling monterad.
Det är bara sätta klumpen i skruvstycket och gänga loss muttern på kopplingen.
Edit:
Så här ser mellankopplingen ut i modern tappning:
Det är bara sätta klumpen i skruvstycket och gänga loss muttern på kopplingen.
Edit:
Så här ser mellankopplingen ut i modern tappning:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jo nog allt blev den misshandlad vid bortmonteringen. Dessa lossnade från väggplattan när jag försökte skruva loss rören...
Stort tack för svaret!
Stort tack för svaret!
Krilleman skrev:
M matriark skrev:Badkarsblandarens väggfäste gick sönder och nu försöker jag lossa röret från fästet men det sitter som berget. Det sitter någon slags mässingsknopp med hål i på ovansidan. Har denna något att göra med att det går så trögt att få loss röret?
Kan någon förklara vad detta är och hur jag ska göra?
Stort tack på förhand!
Med vänlig hälsning, Noll Koll
Klicka här för att svara
