Hej!
Tänkte byta några handtag på våra innerdörrar men lyckas inte klura ut hur jag får loss de gamla. Det finns inga synliga skruvar, däremot ett pyttelitet hål, men jag ser inte vad som finns därinne. Kan vara en knapp att trycka på, en galet liten insexskruv eller något annat.
Kanske någon här har bytt liknande handtag och vet hur man gör?
Bifogar några bilder, tacksam för hjälp.
Tänkte byta några handtag på våra innerdörrar men lyckas inte klura ut hur jag får loss de gamla. Det finns inga synliga skruvar, däremot ett pyttelitet hål, men jag ser inte vad som finns därinne. Kan vara en knapp att trycka på, en galet liten insexskruv eller något annat.
Kanske någon här har bytt liknande handtag och vet hur man gör?
Bifogar några bilder, tacksam för hjälp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "insexskruv"
Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer
Tack så hemskt mycket!
Jo, det var en spårskruv som fjädrade. Fick bort ett handtag.

Nu måste jag bara skaffa en bättre skruvmejsel i härdstål som är pytteliten så den går in i hålet men ändå inte knäcks av kraften. Var tvungen att använda en instrumentmejsel, men den var för klen.
Jo, det var en spårskruv som fjädrade. Fick bort ett handtag.
Nu måste jag bara skaffa en bättre skruvmejsel i härdstål som är pytteliten så den går in i hålet men ändå inte knäcks av kraften. Var tvungen att använda en instrumentmejsel, men den var för klen.
Brukar följa med när du per hantag.J jocke31 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden