Hej. Jag blir inte klok på hur jag ska få loss dörrhandtaget på ytterdörren. Det finns inget hål på vare sig själva handtaget eller på kåpan. Har försökt att skruva men det händer ingenting då heller. Gege är den enda ledtråd jag får men det är ju låscylindern. Någon som har koll?
 
  • Närbild, dörrhandtag i metall, vit dörr, låsmekanism, säkerhetsdetaljer, inomhusbelysning, skuggspel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallisk dörrhandtag och låscylinder på en beige dörr. Modern, säkerhetsinriktad design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dörrhandtag närbild, metall på vit dörr, säkerhetsbeslag, otydlig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Jag tror den ska gängas av moturs men de kan krävas en pollygrip för att lossa.
Jag tror det är ett Dejong/MU trycke.
Om du inte vill skada trycket så tejpa eller lägg en trasa emellan för annars kan det bli märken efter tången.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Prova att dra kåpan mot trycket.
 
1 123abc skrev:
Jag tror den ska gängas av moturs men de kan krävas en pollygrip för att lossa.
Jag tror det är ett Dejong/MU trycke.
Om du inte vill skada trycket så tejpa eller lägg en trasa emellan för annars kan det bli märken efter tången.
Oändligt många tack! Handtaget är nu väck och låset är bytt. Skönt att slippa behöva låsa med nyckel från insidan igen…
 
  • Gilla
Johan Trollås och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.