Då handtaget och låset inte funkar som det ska vill jag byta hela handtaget och låskolven. Men skruvarna går inte att få ut, har försökt med skruvmejsel o hammare men får inte kryssen att gå bakåt!!! Sitter som berget, vad är alternativen??Det verkar vara härdat stål i skruvarna !
Mvh henke
Dörrhandtag och låskolv i närbild med skruvar som sitter fast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dörrhandtag med slitet kryssskruvhuvud och låskolv på en vit dörr.
Skapa konto
Hand håller ett defekt dörrhandtag med fastnitade skruvar synliga på dörrkanten.
Skapa konto
Närbild på ett dörrhandtag med en slitna skruvar som inte går att skruva ur.
Skapa konto

En metall bitshållare i närbild, avsedd för skruvdragare eller borr.
Är inte det bästa alternativet enligt expertisen. Men är man inte expert funkar det för två skruvar.

Hej, hur funkar den, vad heter den, var köper man den?

I min altandörr sitter det såna skruvar fast i ett försänkt hål. I ditt fall skulle jag prova med bågfilen att få till ett spår för att sen prova med en vanlig stor spårskruvmejsel.

Får trsta med vinkelslip

Skydda fönsterrutorna om du kör med vinkelslipen, gnistorna kan etsar sig fast i glaset.

Vad heter verktyget ovan?

Ja den verkar inte säljas. Finns de såg för härdat stål?

O herrejävlar , 900kr !!!!

Läs den tråden jag länkade och knacka ur dom med verktyg du troligtvis redan äger.
900kr är troligtvis endast bitset sedan tillkommer mejseln.
Det bitset som det finns bild på i tråden gör nog ingen större nytta och fungerar inte på dina skruvar om de inte går väldigt lätt vilket är ovanligt.
De dyra som länkats brukar fungera bra men ofta behöver lossa skruvarna först annars går det dyra bitset sönder väldigt fort om skruvarna sitter hårt.
Glöm alla fina bits och verktyg och knacka ut dom med hammare och dorn, körnare eller spårskruvmejsel.

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
Tog en dremmel och då gick skruvarna bakåt. Bytte alltihop och nu är man glad igen

• Gilla
123abc
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.