Har en Roslagsspis (kasett) som varit monterad i cirka 15 år.
Spisen är gjord av gjutjärn och även rören (3st) som leder till själva rökkanalen.
Rören är nog tätade med pannkit (lite rost finns nog också) och nu när jag försöker jag lossa dessa för att montera ur kasetten så sitter de ordentligt. Har ängnat en hel del tid att bänd /skaka utan att lyckas. Tips på fortsatta försök tas vänligen emot.