Har en Roslagsspis (kasett) som varit monterad i cirka 15 år.
Spisen är gjord av gjutjärn och även rören (3st) som leder till själva rökkanalen.
Rören är nog tätade med pannkit (lite rost finns nog också) och nu när jag försöker jag lossa dessa för att montera ur kasetten så sitter de ordentligt. Har ängnat en hel del tid att bänd /skaka utan att lyckas. Tips på fortsatta försök tas vänligen emot.
 
Bild för att förtydliga beskrivnigen.
 
  • skorsten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite sent svar men-hur löste Du det?Kaprondell?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.