Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nej, låt bli det!M Max R70 skrev:
Där inne finns ju livsfarliga elektriska spänningar, och du går omkring med penslar och rollers med vattenbaserad färg.
Varför skall du måla under elcentralens kåpa över huvud taget????
Precis, lägg målartejp runt kåpan och måla runt, men inte under kanten/inne i skåpet!KnockOnWood skrev:
Bryt spänningen som matar centralen innan du tar bort kåpan. Jag håller med om att det är bättre att ta bort det inför målningen.
Han har rätt, men varför avstå för att måla in någon centimeter, fram med pannlampan, stäng av allt, lämpligt med huvudbrytaren vid mätaren, lossa på kåpan, måla låt det torka lite , måla på en gång till, sätt på kåpan ( den snäpper fast ) , slå på strömmen och allt är klartKnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
För att slippa en ful kant och färg på kåpan. Jag hade gjort lika.
Klicka här för att svara

