Har ett handfat från Svedbergs och en bottenventil som vad jag förstår är från INF. Hur f*n får jag loss den?
Det är alltså typ en sådan här som täpper till hålet:
under handfatet ser det ut såhär:
I handfatet ser det ut såhär:
Finns fyra hål i väggen på avloppet, antar att dessa är för breddavloppets skull.
Tar jag bort pluggen enligt ovan är det alltså ett stort hål rakt ner i avloppsröret.
Ser inte att det skulle vara någon typ av skarv över huvud taget mellan överdel och underdel. Vrider jag på underdelen följer kromringen i handfatet med.
Det är alltså typ en sådan här som täpper till hålet:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
under handfatet ser det ut såhär:
Logga in
Skapa konto
I handfatet ser det ut såhär:
Logga in
Skapa konto
Finns fyra hål i väggen på avloppet, antar att dessa är för breddavloppets skull.
Tar jag bort pluggen enligt ovan är det alltså ett stort hål rakt ner i avloppsröret.
Ser inte att det skulle vara någon typ av skarv över huvud taget mellan överdel och underdel. Vrider jag på underdelen följer kromringen i handfatet med.
Att den skulle vara från INF är mindre troligt.
Har underdelen en lyftstång bakpå?
I så fall skulle det kunna vara något i stil med en sån här:
https://www.rskdatabasen.se/kategor...duschar/bottenventiler/lyftventiler/8572713-1
Tittar du på Gustavsbergs sida ser du samma "logga" i gjutgodset som på din bild.
Dessa är gängade, se sprängskissen. Dock kan man behöva hålla emot med ngt i ett breddningshål, annars snurrar det bara.
Finns även andra konstruktioner som håller ihop över- och underdel m genomgående skruv, oftast uppifrån.
(ej röris, har bara svurit över liknande saker själv)
Har underdelen en lyftstång bakpå?
I så fall skulle det kunna vara något i stil med en sån här:
https://www.rskdatabasen.se/kategor...duschar/bottenventiler/lyftventiler/8572713-1
Tittar du på Gustavsbergs sida ser du samma "logga" i gjutgodset som på din bild.
Dessa är gängade, se sprängskissen. Dock kan man behöva hålla emot med ngt i ett breddningshål, annars snurrar det bara.
Finns även andra konstruktioner som håller ihop över- och underdel m genomgående skruv, oftast uppifrån.
(ej röris, har bara svurit över liknande saker själv)
Produkter som diskuteras: "bågfil"
Bågfilar
Bågfilar är det ultimata verktyget för exakt och detaljerat arbete. Oavsett om du behöver en liten, fickstor bågfil för att jobba med små detaljer, eller en stor 12-tums bågfil för större projekt, kan du lita på att våra bågfilar
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden