Hej!

Vore oerhört tacksam för tips för hur jag löser mitt nockproblem.

Har ett tak med fall-längden 4.14 m.
Taket har 37 garders lutning.

Min brädgård där jag har bra rabatt har plåtar från armant "Ambasadör" på 4.09 m.
Ambassadör är en takpanne-formad plåt.
Det vore ju toppen att använda en hel plåt, enklare att montera samt inga skarvar.
Men som ni ser är plåtarna lite korta.

Har då hört att man förmodligen skulle kunna montera plåtarna och "dra ned dem lite". För att sedan kompensera med nockplåten.

Jag skulle gissa att glipan i nock då blir ca 25-30cm, ströläkt och bärläkt gör ju sitt till.

Så nu är frågan om någon vet om det finns någon bra nocklösning för detta problem.

Frågade även armant och de rekomenderade inte sin egen nockplåt, men de trodde att det borde finnas nockplåt som löser detta.

Som sagt oerhört tacksam för svar!

Jag har bifogat en liten skiss som visar lite hur det ser ut.

Mvh
Fredrik
 
  • nock.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Problemet löst!
Brädgården jag är kund hos fixar plåtar på 4.14 från armant.
Verkar som armant har möjlighet att leverera olika längder helt enkelt!
Mvh
Fredrik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.