Hej!
Hoppas jag kan få lite vägledning i en reparation som behöver göras i vår bostadsrätt. Vi upptäckte att skruvarna på övergångslisten mellan två rum satt löst, och såg när vi plockade bort den att de hade fuskat lite med lösningen genom att använda någon form av skum/lim för att få fast listen mot golvet. Vi har inte lyft bort allt för mycket, men vi kan se att det ligger några lager med material ovanpå vad som ser ut att vara ett betongunderlag. Betongen är dock gammal (gammalt hus från 60-talet) och har gått sönder/vittrat på flertal ställen, så det ser inte ut att vara möjligt att bara borra nya hål och sätta dit skruvarna igen på de platser där skruvarna och pluggarna har lossnat.
Hur ska man lösa det här på bästa sätt? Går det att fylla igen med betong och därefter borra, eller går det att lösa på något annat smidigt vis?
Hoppas jag kan få lite vägledning i en reparation som behöver göras i vår bostadsrätt. Vi upptäckte att skruvarna på övergångslisten mellan två rum satt löst, och såg när vi plockade bort den att de hade fuskat lite med lösningen genom att använda någon form av skum/lim för att få fast listen mot golvet. Vi har inte lyft bort allt för mycket, men vi kan se att det ligger några lager med material ovanpå vad som ser ut att vara ett betongunderlag. Betongen är dock gammal (gammalt hus från 60-talet) och har gått sönder/vittrat på flertal ställen, så det ser inte ut att vara möjligt att bara borra nya hål och sätta dit skruvarna igen på de platser där skruvarna och pluggarna har lossnat.
Hur ska man lösa det här på bästa sätt? Går det att fylla igen med betong och därefter borra, eller går det att lösa på något annat smidigt vis?
Klicka här för att svara





