Hej!

Jag har en äldre badrumsfläkt som heter Fresh Intellivent, vad jag förstått är en vanlig modell. Jag har försökt att hitta rätt manual men gått bet. Fläkten är fuktstyrd men jag skulle vilja att den gick hela tiden, vilket jag inte har lyckats med. Är det någon som vet hur man gör? Går det ens?

Jag bifogar några bilder och hoppas på det bästa.

Tack på förhand, Fredrik

• Äldre badrumsfläkt Fresh Intellivent, med synliga fläktblad och en kontrollpanel för hastighet och fuktighetsinställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre badrumsfläkts inre med synliga elkablar och anslutningar, märkt med "Fresh Intellivent".
    Skapa konto
ClasseClas
Jag har en sån på landet kanske med lite annan knappsats.

På min gör jag såhär:
-Tryck på +knappen en gång. Då tänds alla LEDdar och den är i inställningsläge.
-Tryck sen på +knappen ett antal gånger tills du får önskat basflöde. Det går att använda + och -knapparna.
-Efter x sekunder så går den ur inställningsläge och nu ska du ha ett permanent basflöde.

• Gilla
FredrikSthlm
  • Laddar…
Det går inte att koppla bort fuktstyrningen helt vad jag vet. Men om du sätter en bygel mellan 1 och 3 på elanslutningsplinten så går den konstant på det varvtal du ställer in med de övre knapparna när den inte tycker det är fuktigt.

Redigerat:
  • Gilla
FredrikSthlm
  • Laddar…
Hittade en manual som kan passa din årsmodell

• Gilla
FredrikSthlm
  • Laddar…
ClasseClas
På min fläkt har jag basflöde och fuktstyrning. Vid duschning så går fläkten upp i typ maxvarv tills fuktnivån sjunker till föregående läge. Därefter återgår den till basflödet.

• Gilla
FredrikSthlm
  • Laddar…
S
Gör en återställning om den är svårinställd.
Håll in S-knappen i 5 sekunder.

S sinuslinus skrev:
Visa gärna vart S-knappen är i TS bild.

S
Ingenstans tydligen.

• Gilla
useless
  • Laddar…
Nä, det är en äldre modell utan programeringsmöjlighet.

ClasseClas
S sinuslinus skrev:
TS har en äldre modell som saknar S-knapp. Se bilderna i första inlägget.

ClasseClas
Jag kollade i manualen 😲 och där står det att för att få basflöde måste man bygla L och SL-plintarna.

Text av fläktmanual som beskriver hur man ansluter fas (L) och tändtråd (SL) för konstant lågfart och fuktstyrning.
Skapa konto

Diagram visar elschema med inkretsning kring SL och L plintar för konstant gång. Texter inkluderar "Fuktstyrning och timer" och "Konstant gång".
Skapa konto

Hej!

Ja tänkte bara återkoppla och säga att jag följde tipset om att bygla faserna och det fungerade alldeles utmärkt. Stort tack för hjälpen!

Fredrik

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.