Medlem
· Stockholms län
· 20 inlägg
Hej!
Jag har en äldre badrumsfläkt som heter Fresh Intellivent, vad jag förstått är en vanlig modell. Jag har försökt att hitta rätt manual men gått bet. Fläkten är fuktstyrd men jag skulle vilja att den gick hela tiden, vilket jag inte har lyckats med. Är det någon som vet hur man gör? Går det ens?
Jag bifogar några bilder och hoppas på det bästa.
Tack på förhand, Fredrik
Jag har en äldre badrumsfläkt som heter Fresh Intellivent, vad jag förstått är en vanlig modell. Jag har försökt att hitta rätt manual men gått bet. Fläkten är fuktstyrd men jag skulle vilja att den gick hela tiden, vilket jag inte har lyckats med. Är det någon som vet hur man gör? Går det ens?
Jag bifogar några bilder och hoppas på det bästa.
Tack på förhand, Fredrik
Produkter som diskuteras: "Intellivent"
Badrumsfläkt Intellivent S Fresh
Komplett frånluftsfläkt
1 999 kr inkl moms
Läs mer
Jag har en sån på landet kanske med lite annan knappsats.
På min gör jag såhär:
-Tryck på +knappen en gång. Då tänds alla LEDdar och den är i inställningsläge.
-Tryck sen på +knappen ett antal gånger tills du får önskat basflöde. Det går att använda + och -knapparna.
-Efter x sekunder så går den ur inställningsläge och nu ska du ha ett permanent basflöde.
På min gör jag såhär:
-Tryck på +knappen en gång. Då tänds alla LEDdar och den är i inställningsläge.
-Tryck sen på +knappen ett antal gånger tills du får önskat basflöde. Det går att använda + och -knapparna.
-Efter x sekunder så går den ur inställningsläge och nu ska du ha ett permanent basflöde.
Det går inte att koppla bort fuktstyrningen helt vad jag vet. Men om du sätter en bygel mellan 1 och 3 på elanslutningsplinten så går den konstant på det varvtal du ställer in med de övre knapparna när den inte tycker det är fuktigt.
Redigerat:
Medlem
· Stockholms län
· 20 inlägg
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Stockholms län
· 20 inlägg
Hej!
Ja tänkte bara återkoppla och säga att jag följde tipset om att bygla faserna och det fungerade alldeles utmärkt. Stort tack för hjälpen!
Fredrik
Ja tänkte bara återkoppla och säga att jag följde tipset om att bygla faserna och det fungerade alldeles utmärkt. Stort tack för hjälpen!
Fredrik
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden