Bygga om kall förråd till uppvärmt dito.
Befintligt tak inifrån och upp/ut mot kallvind ;
Korrugerad alu plåt (brandskydd??) , isolering 100mm och spånskiva (golv)
Kan jag lata plåten sitta kvar?
Hur gör jag isf för att inte riskera kondens?
Befintligt tak inifrån och upp/ut mot kallvind ;
Korrugerad alu plåt (brandskydd??) , isolering 100mm och spånskiva (golv)
Kan jag lata plåten sitta kvar?
Hur gör jag isf för att inte riskera kondens?
Jag isolerar alla innertak med Kingspan. 3 cm motsvarar ca 5-6 cm gullfiber. De är spontade och sen kör jag fogskum utmed väggarna. Det fungerar bra och snabbt.B brundrenen skrev:
Tack för tips. Har hittat denna INSUL ROLL XT:s självhäftande isoleringsmatta 13mm skumplast. Ska gå att klistra på min TP 25 plåt och borde förhindra ev uppkomst av kondens. Vad tror Du och ni andra byggare?IngeVille skrev:
Klicka här för att svara
