Har en lokal med ett entresolplan, stort som 1/3 av bottenplanets yta. Den inre väggen på entresolen, som vänder sig inåt lokalen, har fyra stycken fönsteröppningar som ej är täckta. Måtten invändigt på dessa är 205x100cm. Har sett andra som beställt specialgjorda glaspartier som monterats. Tror mig veta att det då måste vara specialglas när fönstren går ända ner till golvet. När det nu gäller invändiga fönster så finns ju inget behov av vare sig 2-glas eller 3-glas isolerrutor.
Min fråga är nu om någon har tips på vart jag kan vända mig för att få ta i sådana rutor med karmar som jag kan passa in i dessa öppningar och detta till rimlig kostnad.
Jag undrar även vad ni andra tycker om alternativet att helt enkelt sätta igen den nedre delen av öppningen och i stället använda sig av en vanlig fönsterstorlek, öppningsbart eller icke öppningsbart, i den övre delen?
Vitsen med dessa fönster är väl att få lite överblick över vad som händer därnere, eller möjligtvis för att kunna öppna och prata någon därnere. Ventilation till entresolen har man ju via öppningsbara fönster på andra sidan (ytterfasaden). Någon som gjort något liknande? Tacksam för alla tips och idéer.

Ingen som har några idéer eller uppslag?

U Uno Mögel skrev:
Ingen som har några idéer eller uppslag?
Du kanske kunde prova här: http://holzfensterfabrik.eu/en/
Där köpte vi 15 fönster/fönsterdörrar när vi byggde nytt år 2010.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.