Hej.
Ett snedtak möter ett rakt tak och jag undrar hur man gör för att få övergången snygg? Det rör sig som allmogelister 70mm. Trälist möter snedtak i hörn, med synlig övergång och osäkrade elanslutningar på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hand pekar på övergången mellan ett snedtak och ett rakt tak med träallmogelister som möts i en inre hörna.
Skapa konto

Sen har jag ett annat ställe där en list ska "sluta", det kommer en list ovanför hur gör man avslutet och några idéer hur man fyller igen hålet snyggt?

Trälist möter vitmålad vägg i ett hörn där snedtak övergår till rakt tak, med synligt utrymme för förbättring.
Skapa konto
Obehandlad trälist hålls upp mot snedtak intill en ofärdig listanslutning med synligt hål där tak möter vägg.
Skapa konto

Tack på förhand.

Jag har något liknande i trappan inser jag. De löste det på detta sättet:
Ytterhörn av en trätrappa som möter en blommig tapetserad vägg.
Skapa konto

Inte exakt samma, men det är ett ytterhörn för att det ska gå in i väggen på ett snyggt sätt.

• Gilla
m2h
  • Laddar…
S
Precis, gerar avslutet som bilden.

VidarH VidarH skrev:
Jag har något liknande i trappan inser jag. De löste det på detta sättet:
[bild]
Inte exakt samma, men det är ett ytterhörn för att det ska gå in i väggen på ett snyggt sätt.
Tackarför bilden de underlättade! Ska nog gå att få ihop. Nästa problem jag ser nu är hur man får övergången från den andra listen som är ovan ska smälta ihop fint.. fil och fog? :crysmile:

Trälist i hörn där två taklister ska mötas, med synlig spricka och vit pil som pekar ut problemområdet.

S
Måste du ha list på den vertikala delen?

S sinuslinus skrev:
Måste du ha list på den vertikala delen?
Jo det var tänkt så, kan nog bli svårt att få ihop?

Strunta i den lodräta listen (den stående alltså) avsluta med ett gerat ytterhörn som ”går in i” väggen eller en dekorkloss.

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.