God afton

Funderar på att eftermontera elmotor till garageporten. En fråga som poppade upp är hur man låser den? Låser den mha motorn? Hur gör man isf om strömmen går eller om batterierna i fjärrkontrollen tar slut?

Tack på förhand

Min crawford låser jag med nyckel, vet faktiskt inte om den bara stänger av fjärröppningen eller om den låses mekaniskt.. (har aldrig provat)

för att öppna vår port måste man frikoppla den om strömmen gått.. tror det fanns nånting att köpa till så man kunde göra det utifrån oxå..

Känns inte som att porten går att öppna om man bara stängt den med fjärren heller så den som ska gå in olovligt tror nog den är låst..

Kan du komma in i garaget från ett annat håll går du in där och öppnar inifrån. Kan du bara komma in i garaget genom porten måste du komplettera med lås på porten.

jkarlberg skrev:
Min crawford låser jag med nyckel, vet faktiskt inte om den bara stänger av fjärröppningen eller om den låses mekaniskt.. (har aldrig provat)

för att öppna vår port måste man frikoppla den om strömmen gått.. tror det fanns nånting att köpa till så man kunde göra det utifrån oxå..

Känns inte som att porten går att öppna om man bara stängt den med fjärren heller så den som ska gå in olovligt tror nog den är låst..
Tack för snabbt svar!

Om jag förstår dig rätt så låser du din port med nyckel? Då får du väl gå ur bilen lik förbenat?

Känns inte som.. Är det ett antagande eller har du försökt öppna den när den bara vart ständ med fjärren?

drik skrev:
Tack för snabbt svar!

Om jag förstår dig rätt så låser du din port med nyckel? Då får du väl gå ur bilen lik förbenat?

Känns inte som.. Är det ett antagande eller har du försökt öppna den när den bara vart ständ med fjärren?

Nej har fjärrstyrd port, men om jag ska låsa porten så måste jag gå ur bilen, men jag har inte låst porten nån gång (välkommen tjuvar) då man ändå inte kan forcera den så läge motorn inte är frikopplad..

[video]http://www.hoermann.se/videor/[/video]

Kolla på klippet så kanske du förstår

Det går ju att sätta en plåt framför frikopplingen så man inte kommer åt som de gör på klippet.
Många portleverantörer levererar porten med lås ELLER motor, köper man med motor är alltså låset ofta tillval.

saiter skrev:
Och kolla den här hur nödöppningen kan användas av tjuvar.
[länk]

Se till att ditt garage är tomt eller bättre låst.

//AA
Tur man har portar utan fönster ;)

Vår har frikoppling med låsbart vred på utsidan. Man måste alltså låsa upp så är det som ett altandörrshantag man vrider upp så frikopplingen går ur.
Vi har hel port (utan fönster) och en "karm" som ligger ovan porten så tricket i videon fungerar definitivt inte hos oss... :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.