1 771 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Hur länge rör sig marken, ställa ner värmepump
Vi dränerade runt huset förra sommaren/hösten och då hängde vi upp utedelen till värmepumpen i spännband på fasaden. Grävaren sa åt oss att vi skulle låta den hänga där åtminstone över vintern.
Hur länge ska man vänta med att ställa ner pumpen på marken?
Tanken är att gjuta en liten platta som den kan stå på. Men eftersom att det är utgrävt hela vägen ner så antar jag att marken kommer sjunka ett bra tag?
Hur länge ska man vänta med att ställa ner pumpen på marken?
Tanken är att gjuta en liten platta som den kan stå på. Men eftersom att det är utgrävt hela vägen ner så antar jag att marken kommer sjunka ett bra tag?
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Kan ta några år innan marken har satt sig igen efter en så omfattande utgrävning som det blir vid omdränering. Hoppas ni passade på att göra en lösning för kondensvattnet. Satsa på ett bra markstativ som har ordentlig justermån i varje hörn om den gjutna plattan senare blir lite sned.
Klicka här för att svara
