Jag öppnade ett par balar isolering från Paroc tidigare idag, men skivorna är rejält tillplattade efter att ha varit komprimerade i balen. Nu har det gått sådär fem timmar, men de har fortfarande inte antagit nominell tjocklek.

Hur länge behöver skivorna ligga och svälla egentligen? Och spelar det någon roll hur de ligger? Fattar att man inte skall bygga höga torn av dem, men hur känsligt är det? Det tar ju en hel del plats om varje skiva skall ha sin egen lilla solstol att liga och jäsa på.

Det där låter skumt. Jag har aldrig hört att man skulle behöva låta dem ligga och svälla. OM det är så, så skall det stå något om det i monteringsanvisningen.

Jag pratade med "min" snickare nu, och han sade att de brukar trycka dit skivorna direkt, men sedan sväller de ett bra tag efter det.

K
joakim_j joakim_j skrev:
Jag pratade med "min" snickare nu, och han sade att de brukar trycka dit skivorna direkt, men sedan sväller de ett bra tag efter det.
Isoleringen sväller tills den svällt klart, inget fel att låta den svälla på plats.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.