Hej
Ska lägga golvvärme, glespanel 16mm slang.
Ska försöka förklara så gott det går. Min plan är att ha samma slinga i hallen och gästtoan då det blir ca 9 kvm totalt. Problemet är att golvåsarna går längs med hallen, mot ytterdörren (gula pilen). Det är ju samma väg som jag skulle vilja lägga slangen också, hur löser jag det på bästa sätt? Kottla mellan varje för att kunna lägga glesen i den riktningen eller finns det någon annan smart lösning?
Väldigt tacksam för svar
Ska lägga golvvärme, glespanel 16mm slang.
Ska försöka förklara så gott det går. Min plan är att ha samma slinga i hallen och gästtoan då det blir ca 9 kvm totalt. Problemet är att golvåsarna går längs med hallen, mot ytterdörren (gula pilen). Det är ju samma väg som jag skulle vilja lägga slangen också, hur löser jag det på bästa sätt? Kottla mellan varje för att kunna lägga glesen i den riktningen eller finns det någon annan smart lösning?
Väldigt tacksam för svar
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Bra tänkt. Se hallen och toan som ett enda rum så går slangarna hela tiden vänster till höger, genom dörröppningen. Tänk på att slangarna inte ska gå under toan eller annan nedskruvat. Även tröskeln ska monteras med omsorg så du inte skruvar i slangen.
Klicka här för att svara
