Hej alla, nu har vi börjat lägga golvet i vårt nya kök. Det är ett klinkersliknande laminatgolv (klick-golv....)

Så till min fråga, det är inga problem med vart jag ska börja och allt det där. frågan jag har är hur fasen ska man kunna slå ihop kortsidorna på golvet när man har kapat dem diagonalt?? När man slår ihop en hel skiva i mitten är det ju inget problem att använda klossen. Men när man ska använda "slagjärnet" vid en vägg så går det ju inte att göra så eftersom skivan är kapad diagonalt där!

Finns det nåt tips eller trix för att lösa detta? Går ju att knacka ihop hela den radens skivor till en lång skiva och sen pilla den på plats och klicka ner, men när man börjar närma sig 5-6 meter så blir det jävligare.. =)

P
Knecke skrev:
när man börjar närma sig 5-6 meter så blir det jävligare.. =)
Jävligare kanske, men det går, och det är förmodligen det enklaste alternativet.

Du kan försöka slå till slagjärnets kortare del (den som man har mot plankan) så att den också bli sned... kanske? Så den kortare delen är i samma vinkel som golvet, och den längre hamnar längs med rummets riktning.
Kanske inte funkar, men det var en tanke.

Subscream skrev:
Du kan försöka slå till slagjärnets kortare del (den som man har mot plankan) så att den också bli sned... kanske? Så den kortare delen är i samma vinkel som golvet, och den längre hamnar längs med rummets riktning.
Kanske inte funkar, men det var en tanke.
Tack för tipset men det har löst sig.. eftersom det kommer bänkskåp runt de flesta väggarna så gick det att lösa genom att inte lägga golvet helt mot väggen och således få lite kortsida som inte är snedkapad.. Golvet är nästan klart nu :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.