2 398 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
hur lägga klick golv i nytt kök
Ja hur gör man. ska man lägga klick golvet före man monterar in köket så det hamnar under skåp och hyllor, Eller lägger man det efter man satt upp stommar å skåp. Eller funkar båda.
Klick golvet är ju flytande så hur ska man göra för att det ska bli rätt.
Klick golvet är ju flytande så hur ska man göra för att det ska bli rätt.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Golvet först
Har inte haft anledning att undersöka saken så mycket men kom att tänka på ett klipp från byggnationen av en Fiskarhedenvilla. http://www.youtube.com/watch?v=OTPRA-8OIrM där menar snickarn att stommen ska inte byggas på golvet då det inte kan röra sig som det bör.
Du ska absolut lägga in golvet först. Annars kommer det
1. Behövas lägga nytt golv om du vill göra om köket
2, skapa märkliga höjdskillnader
Följ min renovering här www.byggaombloggen.com
1. Behövas lägga nytt golv om du vill göra om köket
2, skapa märkliga höjdskillnader
Följ min renovering här www.byggaombloggen.com
Man kan även väga in storleken på köket och antalet tunga fasta föremål.
Har du en tung bokhylla på motsatt sida av kyl/fys så kan golvet få svårt att röra sig. Men vanliga köksskåp har ofta dom millimeterna flex i benen som kan behövas.
Jag la ett halvbilligt laminatgolv i hela köket och ställde allt ovanpå, märkte inga problem dom tre åren jag bodde där.
Kåk från -59 så troligen fanns det en del rörelse pga naturlig fuktvariation och konstruktion, men inget som syntes annat än på målade foder som sprack isär.
Har du en tung bokhylla på motsatt sida av kyl/fys så kan golvet få svårt att röra sig. Men vanliga köksskåp har ofta dom millimeterna flex i benen som kan behövas.
Jag la ett halvbilligt laminatgolv i hela köket och ställde allt ovanpå, märkte inga problem dom tre åren jag bodde där.
Kåk från -59 så troligen fanns det en del rörelse pga naturlig fuktvariation och konstruktion, men inget som syntes annat än på målade foder som sprack isär.
Klicka här för att svara