Ska man spruta in nåt ämne i sprickan? Hörde att det lämpligaste är att öppna den med vinkelslip, sen blåsa rent med tryckluft och täta med silicon. Sista biten skulle putsas med tunn betong.
Vem vet nåt om det?
Vem vet nåt om det?
L-element är hemskt stabila. men dom har även en livslängd. då dom får utstå väder och vind. mycke mer än en platta.
den sprickan är ingen fara. annars är det bara att laga sprickan. göra sprickan större(inte mycke större 2-3cm djup och 3-4 bredd)
putsa i men lagningsbruk eller betongspackel.
den sprickan är ingen fara. annars är det bara att laga sprickan. göra sprickan större(inte mycke större 2-3cm djup och 3-4 bredd)
putsa i men lagningsbruk eller betongspackel.
Det är som sagt onödigt, betongen tätar sig själv ganska bra. Blöder ut ur sprickans väggar och flyller upp.
Vill man trots allt täta så kan man försöka fylla sprickan med vattenglas eller epoxy. Eventuellt får man först borra små hål längs sprickan och pressa in genom dessa med en spruta.
Vill man trots allt täta så kan man försöka fylla sprickan med vattenglas eller epoxy. Eventuellt får man först borra små hål längs sprickan och pressa in genom dessa med en spruta.
Det var smart! Var skaffar man vattenglas?Krawk skrev:
Klicka här för att svara
