L linbob #1 Medlem · Uppland · 31 inlägg 26 feb 2009 11:06 linbob Medlem Uppland 31 inlägg 26 feb 2009 11:06 #1 Hej Huset är byggt på helbetongplatta 1978. Det finns sprickor i sockeln. Bör man åtgärda det och hur gör man det?
Hej Huset är byggt på helbetongplatta 1978. Det finns sprickor i sockeln. Bör man åtgärda det och hur gör man det?
P Per-Erik #2 Medlem · Stockholms Län · 2 632 inlägg 26 feb 2009 16:18 Per-Erik Medlem Stockholms Län 2 632 inlägg 26 feb 2009 16:18 #2 Troligen sättningsskada som kom till strax efter man gjorde plattan. Ett skönhetsfel sånnafall. Ta bort lite runt sprickan & putsa, måla o det är klart.
Troligen sättningsskada som kom till strax efter man gjorde plattan. Ett skönhetsfel sånnafall. Ta bort lite runt sprickan & putsa, måla o det är klart.
L linbob #3 Medlem · Uppland · 31 inlägg 26 feb 2009 18:28 linbob Medlem Uppland 31 inlägg 26 feb 2009 18:28 #3 Tack för svar det lät ju enkelt (och billigt)