I ett gästhus, som vi i nte har samma uppmärksamhet på, har vi upptäckt en skada på våtrumsmattan i duschen. Ständigt droppande vatten har påverkat ytan som nu är skrovlig och missfärgad. När vi får stopp på droppet, finns det något sätt att säkra skadan? Det viktigaste är förstås att inget vatten tränger igenom vid skadestället, helst vill man även ha det slätt igen = lättare att hålla rent. Finns det någon sorts spackel/fogmassa för detta ändamål?

BirgitS
Är det fråga om kalkavlagringar från vattnet eller någon annan sorts problem?

• Gilla
Peobjörn
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Är det fråga om kalkavlagringar från vattnet eller någon annan sorts problem?
Bra fråga :-) Kalk är säkert inblandat, men jag fick känslan att droppet även liksom frätt ytan och ruggat upp den. Kanske är det inte frågan om att bygga upp en frätt yta, som var min spontana tanke, utan att helt enkelt avlägsna avlagringarna så det blir slätt igen?

BirgitS
Kan du ladda upp några bilder inkl. någon mer från sidan så att det går att se om det är en upphöjning eller en grop?

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Kan du ladda upp några bilder inkl. någon mer från sidan så att det går att se om det är en upphöjning eller en grop?
Ja, men inte på ett tag - det är i sommarstugan och jag är inte där. Och jag måste titta närmare på tipset om kalkavlagringar. Återkommer :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.