Jag har flyttat till en lägenhet med en ikea brogrund dusch/badkarsblandare. Pipen har ramlat av, och gängorna är så slitna att pipen inte går att bara skruva på igen, den går att skjuta in helt utan att ens snudda gängorna på blandaren. Den faller alltså bara ut igen.
Har funderat på någon form av lim/epoxy + gängtejp för att tillfälligt lösa problemet. Vilket lim är isf bäst?
Finns det andra tips på hur jag får fast pipen utan att byta ut blandaren?
Vill helst slippa byta blandare just nu pga lätt ansträngd julekonomi, så tacksam för svar som bygger på annan logik än ”släng ut skiten”.
Och god jul alla byggahusare 🤶
Har funderat på någon form av lim/epoxy + gängtejp för att tillfälligt lösa problemet. Vilket lim är isf bäst?
Finns det andra tips på hur jag får fast pipen utan att byta ut blandaren?
Vill helst slippa byta blandare just nu pga lätt ansträngd julekonomi, så tacksam för svar som bygger på annan logik än ”släng ut skiten”.
Och god jul alla byggahusare 🤶
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Bästa svaret
Borde väl funka med metall epoxi för knappa 40kr
https://www.biltema.se/bygg/lim/epoxilim/stal-epoxy-tvakomponents-2000048504
Se till att torka torrt, kleta in gängorna på pipen med epoxin, tryck upp i hålet, tejpa fast med lämplig tejp så du slipper stå och hålla i pipen tills det härdar.
Borde fungera mer än bra😉
https://www.biltema.se/bygg/lim/epoxilim/stal-epoxy-tvakomponents-2000048504
Se till att torka torrt, kleta in gängorna på pipen med epoxin, tryck upp i hålet, tejpa fast med lämplig tejp så du slipper stå och hålla i pipen tills det härdar.
Borde fungera mer än bra😉
Tack för svar! Blir en tur till Biltema i helgen.
Klicka här för att svara