Jag har en trevlig liten fontän från Bauhaus, byggd i typ polyresin. Jag råkade välta överdelen och den gick sönder. Nu har jag riggat underdelen med stenar så den fungerar och porlar trevligt. Men jag gillade pampigheten med överdelen. image-8190926527274396446.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Går det att laga med betong, och hur får jag betongen att fästa?
 
  • image-2678563912819676573.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image-1315179350881404377.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har säkert bitarna kvar, limma ihop dessa med silikon. Sen tar du en hink som foten får plats i och fyller med betong upp till underkant, där brottet är, blir då en ny fot som den kan stå på.
Eftersom den är ihålig nertill, kan du stryka lite silikon längst ner och ha en plastpåse under allt. då blir det även ett hål. Plasten i botten går bra att ta bort sedan.
Hänger du med.
PS Saknas det någon bit, så går det att limma en plast över hålet som kanske är.
 
  • Gilla
Malin165
  • Laddar…
Tack. Dessvärre splittrades delarna till mycket små bitar så de finns inte kvar. Men silikon alltså. Du menar sådan som används till fogning i typ badrum? Jo, jag kan nog använda det och små plastdelar för att fixa toppdelen.
 
M Malin165 skrev:
Tack. Dessvärre splittrades delarna till mycket små bitar så de finns inte kvar. Men silikon alltså. Du menar sådan som används till fogning i typ badrum? Jo, jag kan nog använda det och små plastdelar för att fixa toppdelen.
Eftersom det är ett stort hål där, kanske det går att fylla hålet med att hårt packa tidningar och lägga/limma en plast som täcker själva håler + lite utåt, glöm bara inte att få det tätt i botten ( med plast ) när du gjuter runt foten. Betongen får inte rinna in i foten. Att det blir en klumpfot gör ju inget, den blir nog säkert under ytan.
Hänger du meed.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.