Vi har ett kallförråd i källaren under entrén som är rätt fuktigt. Putsen har släppt på flera ställen och det luktar mögel. övriga delar av källaren är uppvärmd och där är inga problem med fukt.

Jag är inte säker på att hålet på bilden är orsaken till fukten men vill ändå åtgärda det och eventuellt täta mellan huset och trappan. Sticker man in något i hålet så går det djupt.

Hur går man tillväga för att laga nåt sånt? Kan man ens göra det snyggt utan att gjuta nytt ”ytlager” på hela entrén? Hålet i betong vid entré med lösa bitar nära smidesräcke, möjlig orsak till fukt i källarförråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hål mellan betongtrappa och husets vägg under smidesräcke, tecken på skada och fuktintrång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Personligen hade jag fyllt hålet med Grundning Röd A (CS IV), sen ett tunnare lager Putsbruk C ovanpå.
Om hålet nu är djupt kan du ju trycka i en bit cellplast innan du börjar putsa.

Visst kommer det vara viss nyansskillnad men med tiden kommer det bli mindre iögonfallande.

Klodsmajor Klodsmajor skrev:
Personligen hade jag fyllt hålet med Grundning Röd A (CS IV), sen ett tunnare lager Putsbruk C ovanpå.
Om hålet nu är djupt kan du ju trycka i en bit cellplast innan du börjar putsa.

Visst kommer det vara viss nyansskillnad men med tiden kommer det bli mindre iögonfallande.
tack för svar.

om man sticker in handen i hålet så känner man ett tomrum som jag inte riktigt förstår hur det kan ha uppkommit. Jag har alltså inte tagit ut något material så långt in. Jag funderar på om man borde ta upp putsen/betongen på entrésidan längs med trappan för att se hur det ser ut där. särskilt med tanke på att tomrummet bör vara i anslutning till trappan. Allt vatten som kommer ner mellan trappan och huset hamnar förmodligen där.

Det Är kanske lika bra!
Är ju inga stora mängder puts vi pratar så kostar inte mycket att åtgärda efteråt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.