Har nyligen flyttat till nytt hus med härliga entré trappor. Men de blev väldigt hala, när det frös på, så jag saltade… Ajajaj, inte visste jag att man ska undvika salt på sådana underlag.
Nu ber jag om lite goda råd och tips på hur man ska gå till väga, för att laga skador. Vilken typ av bruk ska användas? Behöver man armera?

• Entrétrappor i sten med synliga saltskador och en fläck där översta lagret eroderat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadade betongtrappor med synliga frätskador och sprickor efter att ha saltats under fryspunkten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
cpalm
  • Laddar…
P
U ulfgulf skrev:
Har nyligen flyttat till nytt hus med härliga entré trappor. Men de blev väldigt hala, när det frös på, så jag saltade… Ajajaj, inte visste jag att man ska undvika salt på sådana underlag.
Nu ber jag om lite goda råd och tips på hur man ska gå till väga, för att laga skador. Vilken typ av bruk ska användas? Behöver man armera?
Det är svårt med lagningar på betongsten utseendemässigt..
Stenar likt dina brukar inte vara armerade..
Men är det inte för djupa skador så kan man använda cementbruk-A till lagningar, är det djupare så får man sätta upp en bräda som form och gjuta med finbetong..
Rengör någa innan bara😊

• Gilla
ulfgulf
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.