Hej!
Jag ska byta ut en strömbrytare där mekaniken är trasig. Det verkar gå sladdar med en inbyggd resistor till A1 och A2 vardera. I den befintliga installationen ser det ut som man har tagit bort kopplingen med A2. Borde jag göra samma med min nya strömbrytare? Jag antar att glimplampan aldrig slutar lysa och jag bara kopplar in mig på L och A2 och låter resistorerna sitta kvar som nu?
Jag ska byta ut en strömbrytare där mekaniken är trasig. Det verkar gå sladdar med en inbyggd resistor till A1 och A2 vardera. I den befintliga installationen ser det ut som man har tagit bort kopplingen med A2. Borde jag göra samma med min nya strömbrytare? Jag antar att glimplampan aldrig slutar lysa och jag bara kopplar in mig på L och A2 och låter resistorerna sitta kvar som nu?
Har du impulsrelä med i kretsen? Glimlampan brukar användas för att lysa upp så man ska hitta strömställaren i mörker. Är det så det ska fungera?
Eller hur har det fungerat innan?
Den nedre ser ut att vara en dubbel trapp men på Malmbergs sida står det 1-pol/trapp. Inte för att det gör något. Lite underligt bara.
Den nedre ser ut att vara en dubbel trapp men på Malmbergs sida står det 1-pol/trapp. Inte för att det gör något. Lite underligt bara.
Den ska användas till en balkonglampa och tanken är att man kan se att lampan är på när man är inomhus. Så den ska lysa när lampan lyser i det här falletA avh67f skrev:Har du impulsrelä med i kretsen? Glimlampan brukar användas för att lysa upp så man ska hitta strömställaren i mörker. Är det så det ska fungera?
Klicka här för att svara