Hej!
Jag har en ny pendellampa med tre lampsladdar+tre glödlampor. Jag behöver koppla ihop dessa men känner inte att jag har kunskapen om hur och vågar inte testa mig fram :)

Min första fundering är om jag har kompatibla delar? Helt enkelt - passar allt detta ihop?

Sen förstår jag att jag behöver något för att kunna koppla ihop allt. Vad kan jag använda här? Evigt tacksam om jag kan få svar i form av en länk till en produkt då jag är helt ny på detta och inte kan några begrepp, dvs risken att det blir fel om jag ska göra egen research är hög...

Pendellampa med tre lampsladdar, glödlampor och vita elkablar. Osäker användare undrar hur de ska kopplas ihop korrekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pendellampa med tre lampsladdar och synliga blå, röda och gulgröna kablar som behöver kopplas ihop.
Skapa konto
Vit takkontakt med krok och tre uttag för anslutning av lampsladdar i samband med installation av pendellampa.
Skapa konto

A
En bra början är att läsa de medföljande instruktionerna.

A avh67f skrev:
En bra början är att läsa de medföljande instruktionerna.
Fick inte med några instruktioner så det går inte. Hade jag haft instruktioner hade jag självklart börjat med att läsa dem.

Fairlane
Först och främst, välkommen till forumet!

S stinaeelin skrev:
Jag behöver koppla ihop dessa men känner inte att jag har kunskapen om hur och vågar inte testa mig fram
Helt rätt i ställning. Saknar man kunskap ska man fråga, inte testa. 🙏

I övrigt ser det spontant rätt enkelt ut, men det är alltid lite vanskligt med bilder. Du behöver skala bort isolering på alla kablar och koppla ihop de blåa (tre stycken från lampan och den blå från kontakten), samma sak med brun och sist tv grön/gula.

Lämpligt kan vara att koppla med Wago 221. En med två hål för gul/grön jord, en sladd i vardera. En med 5 hål för blå och en med 5 hål för brun (4 hål finns inte)

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag ser inte någon krok på den vita plattan där sladdarna kommer upp, hur är det tänkt att denna fästs i taket?

S Svante Svenson skrev:
Jag ser inte någon krok på den vita plattan där sladdarna kommer upp, hur är det tänkt att denna fästs i taket?
Det är väl den vanliga, ett bockat järn som skruvas i taket och sätts fast i dom två sidohålen i själva plattan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.