Skruva bort den mässingsfärgade nippeln så passar nog slangen direkt på ventilen.
Skulle ventilen ha en invändig gänga så köper du en nippel i rätt storlek, jag gissar 1/2"
Skulle ventilen ha en invändig gänga så köper du en nippel i rätt storlek, jag gissar 1/2"
Verkar ha monterats med silikon, finns det någon annan lösning?K Kontoristen7 skrev:
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Det går också att skruva en övergångsnippel på övergångsnippeln men det är inget man normalt väljer. För ju fler gängskarvar man har desto större läckagerisk. Den bästa lösningen är den som useless skriver ovan.
Fanns gängtejp sen innan när övergångs nippeln var på. Jag skruvade bara på koppling slangen.Krilleman skrev:
Har faktiskt inte koll om vilka ända det var och skulle en plan adapter behövas för att det inte ska läcka eller? För att nu verkar allt funka som det ska.
OK, lite rester alltså. Ingen större fara.Ameen Pargar skrev:
Om det är klämringsände så brukar man skära sönder packningen vid åtdragningen tråkigt nog. Det blir helt enkelt för liten plan yta för planpackningen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden