Håller på och byter blandare och vask i tvättstugan och förutsättningarna är de här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röret till varmvattnet är på håret att det räcker, troligen fattas det kanske en cm. Kallvattenanslutningen kommer definitivt behöva skarvas. Prisolröret nedanför går till en vattenutkastare på ytterväggen. På den gamla blandaren var det röret kopplat från diskmaskinsavstängningen.
Nu skulle jag även vilja kunna koppla in kallvatten till en extra tvättmaskin här också. Frågan är om man kan sätta ett T-rör på diskmaskinsavstängningen eller om man ska sätta något mellan vägganslutningen och blandarröret? Spelar det någon roll? Helst kanske man ska ha en separat avstängning till TM här också.