E Emanuel01 skrev:
Är ju en pil mot beredaren på c. Känns som det det fattas vv ut på bilden.
är inte C vv ut? som sedan blandas av Y?
 
E erito skrev:
är inte C vv ut? som sedan blandas av Y?
Y är väl bara en avstängning?
 
useless useless skrev:
Y är väl bara en avstängning?
vad är då den lilla fjädrande "impellern" inne i den? som man kan reglera steglöst.
 
Står det något på vredet?
 
  • Gilla
erito
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Du ska en typ sådan här, det är 15 anlutning på din VVB och sen kolla på rören ut, avståndet mellan rören på VVB, så det passar och är lika mått. Då finns allt med. Avstängning, termostat, säkerhetsventil, backventil. Inget att försöka mixtra ihop med, köp rätt grejer direkt och bara koppla ihop.



[länk]
såg att det finns, jag får ta en övergång för det är 12mm anslutning på Nibe Nibette. Denna skulle nog passa fint, men om det jag har fungerar är det onödigt köp.
https://www.rinkabyror.se/artikel/lk-560-aquakit-15/
 
E erito skrev:
är inte C vv ut? som sedan blandas av Y?
VVS-anslutningar med märkta portnummer och en riktningspil markerad med röd cirkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du har ju en riktningspil där!
 
E erito skrev:
såg att det finns, jag får ta en övergång för det är 12mm anslutning på Nibe Nibette. Denna skulle nog passa fint, men om det jag har fungerar är det onödigt köp.
[länk]
Den är väl OK , men den är inte med säkertsventil, den måste du köpa till som extra. Övergång från 15 till 12 finns. Det är klämmring 15 på paketet, finns reducering att sätta i den 15 och finns på billiga varuhusen, lika med armaturpaketet och då är säken med i priset. Du får se vad du hittar hos dom.


https://www.google.com/search?q=för...DkyCAgBEAAYFhgeMgoIAhAAGKIEGIkFMgcIAxAAGO8FMg
 
  • Gilla
erito
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.