Hej! Electrolux torktumlare. Ska slangen kopplas på uppe till höger på tappen eller skarvas ihop med slangen? Det ser ut som kondensvattnet kommer via slangen och går in i kondenstanken via tappen. Inget i manualen. Installatören kunde inte installera pga jag saknade ram sa han och lämnade allt. Orkar inte tjafsa.

Någon som vet? Tack på förhand.
 
  • Tvättmaskinens baksida med två vita slangar, en skarvad till höger med spännband och en till vänster nära en instruktionstext.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Tomtom72 skrev:
Hej! Electrolux torktumlare. Ska slangen kopplas på uppe till höger på tappen eller skarvas ihop med slangen? Det ser ut som kondensvattnet kommer via slangen och går in i kondenstanken via tappen. Inget i manualen. Installatören kunde inte installera pga jag saknade ram sa han och lämnade allt. Orkar inte tjafsa.

Någon som vet? Tack på förhand.
Jag är inte helt hundra men jag tror att modellerna som det kan göras på har en speciell koppling för det.
Är du säker på att det är kondensvatten och inte självrengörandet som slangen är till? Våran modell använder lite av vattnet för att rengöra. Det är en liten del av behållaren längst in som är till för det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.