Hej,

Vill ta bort en duschkabin i ett badrum och ser detta. Hur kan jag koppla på en blandare på denna anordning? Går det att gänga ut kopplingen med 90-gradersböjen och gänga in nånting nytt där som är gjort för en blandare? Andra tips och idéer? ...förutom att låta kabinen vara - det är inget bra alternativ för den som bor här...

Vattenledning med en 90-gradersböj ur väggen i ett badrum, ämne för installation av blandare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggmonterade vattenrör med 90-gradersböj i ett badrum för duschkabinanslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack!

är ingen expert på vvs sortiment men rent konkret så är det inte särskilt vanligt med vinklar som har utv gänga i bägge ändar så risken är ju överhängande att det är en HPD lösning inne i väggen.
Att lina och täta nån rördel inne i väggen där gängan sitter blir ju inte så lätt. Det är ju skillnad om muffen blir kvar i väggen och det du ska gänga in är det du kan applicera tätningen på. (som brukligt alltså)

Ser ju nästan ut som kopplingar för svart PEM slang.........

• Gilla
swe.jocke
  • Laddar…
BirgitS
Sen kanske man ska tänka på om tätskiktet har sån status att det är lämpligt att duscha direkt på vägg och golv, det finns ofta en anledning till att någon en gång valde att sätta in just en duschkabin. Det är ju också viktigt att det är tätt mellan rören och tätskiktet.

• Gilla
swe.jocke
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Sen kanske man ska tänka på om tätskiktet har sån status att det är lämpligt att duscha direkt på vägg och golv, det finns ofta en anledning till att någon en gång valde att sätta in just en duschkabin. Det är ju också viktigt att det är tätt mellan rören och tätskiktet.
Absolut, fullt medveten om den aspekten

S Stefan1972 skrev:
är ingen expert på vvs sortiment men rent konkret så är det inte särskilt vanligt med vinklar som har utv gänga i bägge ändar så risken är ju överhängande att det är en HPD lösning inne i väggen.
Att lina och täta nån rördel inne i väggen där gängan sitter blir ju inte så lätt. Det är ju skillnad om muffen blir kvar i väggen och det du ska gänga in är det du kan applicera tätningen på. (som brukligt alltså)

Ser ju nästan ut som kopplingar för svart PEM slang.........
HPD? Hänger inte med :) förklara gärna :)

HPD, HopPlockade Delar. Egenhändigt hopmeckad hempular/speciallösning, mao. Jag hade funderat noga innan jag gängat ur vinklarna.

• Gilla
swe.jocke
  • Laddar…
Haha, då är jag med :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.