Hej,
Vill ta bort en duschkabin i ett badrum och ser detta. Hur kan jag koppla på en blandare på denna anordning? Går det att gänga ut kopplingen med 90-gradersböjen och gänga in nånting nytt där som är gjort för en blandare? Andra tips och idéer? ...förutom att låta kabinen vara - det är inget bra alternativ för den som bor här...
Tack!
Vill ta bort en duschkabin i ett badrum och ser detta. Hur kan jag koppla på en blandare på denna anordning? Går det att gänga ut kopplingen med 90-gradersböjen och gänga in nånting nytt där som är gjort för en blandare? Andra tips och idéer? ...förutom att låta kabinen vara - det är inget bra alternativ för den som bor här...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack!
Medlem
· Västernorrland
· 11 696 inlägg
är ingen expert på vvs sortiment men rent konkret så är det inte särskilt vanligt med vinklar som har utv gänga i bägge ändar så risken är ju överhängande att det är en HPD lösning inne i väggen.
Att lina och täta nån rördel inne i väggen där gängan sitter blir ju inte så lätt. Det är ju skillnad om muffen blir kvar i väggen och det du ska gänga in är det du kan applicera tätningen på. (som brukligt alltså)
Ser ju nästan ut som kopplingar för svart PEM slang.........
Att lina och täta nån rördel inne i väggen där gängan sitter blir ju inte så lätt. Det är ju skillnad om muffen blir kvar i väggen och det du ska gänga in är det du kan applicera tätningen på. (som brukligt alltså)
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 206 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 206 inlägg
Sen kanske man ska tänka på om tätskiktet har sån status att det är lämpligt att duscha direkt på vägg och golv, det finns ofta en anledning till att någon en gång valde att sätta in just en duschkabin. Det är ju också viktigt att det är tätt mellan rören och tätskiktet.
Absolut, fullt medveten om den aspektenBirgitS skrev:
HPD? Hänger inte medS Stefan1972 skrev:är ingen expert på vvs sortiment men rent konkret så är det inte särskilt vanligt med vinklar som har utv gänga i bägge ändar så risken är ju överhängande att det är en HPD lösning inne i väggen.
HPD, HopPlockade Delar. Egenhändigt hopmeckad hempular/speciallösning, mao. Jag hade funderat noga innan jag gängat ur vinklarna.
Vilken höjd är allt på?
Kanske lättast att montera på denna undertill med en rörstump mellan istället för att mixtra med det som sitter i väggen?
https://www.hornbach.se/shop/Blandarfaste-160-cc-M26x1-5-x-G15-973476/5139887/artikel-detaljer.html
Sen såklart vad BirgitS säger, ifall det är lämpligt att duscha med tanke på tätskiktet..
Kanske lättast att montera på denna undertill med en rörstump mellan istället för att mixtra med det som sitter i väggen?
https://www.hornbach.se/shop/Blandarfaste-160-cc-M26x1-5-x-G15-973476/5139887/artikel-detaljer.html
Sen såklart vad BirgitS säger, ifall det är lämpligt att duscha med tanke på tätskiktet..
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan jag seriekoppla så här?
El -
Vad har duschblandare för dimensioner/ utlopp.?
Vatten & Avlopp -
Har köpt en beg spis utan kabel. Är osäker hur den ska koppla till 220
El -
Vilken duschblandaren har jag?
Badrum -
Har blivit kluven till Mora duschblandare, någon som kan återkoppla på detta?
Vatten & Avlopp