Hej!
Är det någon som vet hur man kollar åldern på denna tvättmaskinen utifrån typskylten? Hittar ingenting någonstans om hur man avgör åldern på den.

Tvättmaskinen är Cylinda och modellen är FT5684X

Maskinen luktade igår hemskt bränt efter en körning med två vanliga underlakan, maskinen lät aldrig konstigt under tvättningen, ingen varningslampa har lyst och tvätten i sig luktade bara ytterst svagt men hela trumman och badrummet stank något förfärligt. Bor i hyresrätt och fastighetsskötaren har varit och kikat på den idag men kan inte hitta felet. Testat att köra en tom maskin på 60grader för att se om det kunde vara värmeelementet och även kört en tömning/centrifugering på 1200rpm för att se om det hade med centrifugering att göra men ingenting, kör just nu ett vanligt program av underlakanen på nytt för att se om det uppstår igen.

Hursomhelst så var funderingen kring hur gammal maskinen är, dem vill nämligen inte skicka ut en reparatör/byta ut maskinen än eftersom dem menar på att maskinen är för ny och det kanske bara var en engångsgrej och att maskinen av någon anledning var överbelastad, fullt förståeligt såklart eftersom felet inte visat sig igen än, dock köper jag inte överbelastad med bara två underlakan, har kört mer än så och inte hänt tidigare.

Men jag vill minnas när jag flyttade in att föregående hyresgäst sa att maskinen sattes in av dåvarande hyresvärd 2018 men fastighetsskötaren vill tolka typskylten som att maskinen är från år 2021 (om han utgår från hur man tolkar en typskylt på en electrolux maskin).

Tacksam för hjälp att tyda skylten och om det är någon annan där ute som haft liknande problem med sin tvättmaskin från Cylinda.

• Närbild av typskylten på en Cylinda FT5684X tvättmaskin med serienummer och produktinformation synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.