Hej
Ska snart lägga golv och funderar hur jag bäst kan kapa 3,5x3,5 klinker på mitten för klara av kanterna på ett golv med victorian tiles. Testade med min kakelkapare/ skärare som klara större plattor bra men får inte till det pg av storleken är så liten. Tankar? Ska kapa till trianglar så ett rakt snitt över.
Ska snart lägga golv och funderar hur jag bäst kan kapa 3,5x3,5 klinker på mitten för klara av kanterna på ett golv med victorian tiles. Testade med min kakelkapare/ skärare som klara större plattor bra men får inte till det pg av storleken är så liten. Tankar? Ska kapa till trianglar så ett rakt snitt över.
Vinkelslip med skiva för sten funkar braJ Jeaforsberg skrev:Hej
Hej, tack för tipset. Testade att skära med en liten kakelskärare och sedan knäcka dom med en kakelskärartång, fungerade med tillräckligt skarp kant, tack för tipset!
Hej! Vi har lagt exakt samma golv i ett av badrummen hemma, jag har för mig att man köpte speciella bitar som redan är delade på mitten till kanterna? De är alltså färdigskurna på hälften. I annat fall använde vi vinkelslip till nästan all skärning, bästa verktyget
Klicka här för att svara