O
Jag har en bergsborrad brun som är 27 meter djup med ett jorddjup på 13 meter och stålfoderrör till 15 meter. Borrhållet är placerat i kanten av tomten ungefär 3 meter från grusvägen utanför tomten. Kommunen har under de senaste veckorna anlitat ett företag som avverkat och röjt i skogen. Det innebär dels att en stor skogsmaskin kört fram och tillbaks på vägen och dels att den lilla vändplan som finns utanför mitt hus använts som uppläggningsplats furutimmer.

Jag inbillar mig att det börjat smaka lite kåda av vattnet och så har det nyligen blivit problem med luft i vattnet. Samtliga kranar spottar vatten och det är lite disigt. Om jag kokar vattnet eller bara låter det stå en en minut eller två så klarnar det. Kådsmaken kan som sagt vara ren inbillning men hypotesen är att 13 meter jord inte är jättemycket och att de kraftiga regnet för 1-2 veckor sedan nu har hunnit rinna ned till bergslagret och då dragit med sig skit ifrån virkesupplaget. Problemet med luft skulle kunna vara skador orsakade av vibrationer ifrån de tunga maskinerna.

Vad tror ni? Inbillar jag mig saker eller kan det ligga något i det hela? Pumpen i brunnen är det sista jag inte vet hur det fungerar och de "spottande kranarna" är ett verklig problem som måste lösas: inbillning eller inte! :-/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.