45 838 läst ·
800 svar
46k läst
800 svar
Hur kan man vilja ha ständig vintertid?
Nej, detta är en helt egen iaktagelse, då det inte är första gånger jag för den här diskussionen. Jag har inte heller några belägg för när något får kallas "icke obetydlig skara".F frause skrev:
Icke obetydligt som i statistiskt mätbart. Men det handlar alltså om minst två personer i din bekantskapskrets?A AG A skrev:
Nu fanns det ju tre alternativ, men det kan man inte ha då enligt dig eftersom det är risk att ett alternativ inte får mer stöd än de andra två tillsammans?R RoAd skrev:Länken går till en stängd artikel så det gick bara att se exakt samma information som du hade lagt in på bilden.
37% är inte majoritet. Det är ca en tredjedel. Och jag ska vara ärlig i att jag inte lägger någon större vikt vid resultatet av undersökningen. Oavsett om DN själva gjort den eller om de anlitat någon.
När folk uttalade sig med så stor säkerhet trodde jag i min enfald att det skulle finnas någon statlig undersökning, forskning, eller liknande. Borde vetat bättre.
Jag har inte något underlag, men jag har inte heller påstått något i frågan.
Nej, det framgår inte vem som gjorde undersökningen, så det finns osäkerheter kring den. Det kommer kanske mer vad det lider.
Samma med frågan om att gå med i Euro-samarbetet fast tvärtom, och det lider vi av nu med en egen valuta nästan utan värde.D Daniel 109 skrev:
Nja, jag tror nog att vi har fördelar av en egen valuta.
Du kan ha hur många alternativ som helst, men 37% är inte majoritet. 63% har valt något annat.Nissens skrev:
Edit: För att det inte ska bli några oklarheter så menar jag att det utifrån det resultatet inte går att dra slutsatsen att en majoritet är för "permanent sommartid". Vi vet ju inte vad de som svarat att de vill ha kvar tidsomställningen valt om det bara funnits permanent sommartid och permanent normaltid att välja på.
Vilka fördelar då?D Daniel 109 skrev:
Danmark har i praktiken euro eftersom dom har låst växelkurs mot den.
Danskarna flockas i butikerna i Skåne för den danska valutan är stark (100 dkk = 155 sek) medan en skåning i Danmark knappt har råd att handla något längre.
Alla andra länder i EU som inte har Euro som valuta idag (Polen,Tjeckien,Ungern,Rumänien,Bulgarien) planerar att ansluta sig, det är bara Sverige som ska vara motvalls och svensken blir fattigare och fattigare mot utlandet hela tiden.
Bara detta med varierande växelkurs och avgifter är ett problem.
Nu är vi inte här för att prata valuta men snälla, kör man Sverige mot ruinens brant så kommer det få konsekvenser inom många områden. Vi har själva slaktat den svenska kronan med en medvetet förd politik. EU är dessutom ett elände vi borde lämnat för länge sedan.
Vi måste hålla ihop inom Europa annars är vi nog förlorade, men sätt munkavle på alla gröna så blir det nog bra till slut. Sen får vi ju sätta de bästa vi har i Bryssel för att kunna påverka, inte andra klassens politiker som fyller sin kalender med luncher och middagar.RoTe skrev:
Ja, det var ju det jag skrev. Att du inte gillar att man har fler än två alternativ…R RoAd skrev:Du kan ha hur många alternativ som helst, men 37% är inte majoritet. 63% har valt något annat.
Edit: För att det inte ska bli några oklarheter så menar jag att det utifrån det resultatet inte går att dra slutsatsen att en majoritet är för "permanent sommartid". Vi vet ju inte vad de som svarat att de vill ha kvar tidsomställningen valt om det bara funnits permanent sommartid och permanent normaltid att välja på.
Nja, EU räcker nog typ.P paralun skrev: