Vad blir snyggt? Två dörrar och ett stort fönster är där de är.

• Badrum med badkar, duschhörna och fönster; blå kakelvägg, mattor, handdukar på tork och planterade krukväxter i fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Du får väl börja med att skissa på vilka funktioner du vill ha i rummet. Både dusch och badkar? Hörnbadkar? Bastu? Tvättstuga? Ta lite av ytan och göra ytterligare en toalett?

Hej

Om tanken är att göra om hela badrummet så skulle jag bygga så att bad/dusch är åtskild från toalett med en vägg till exempel. Även fast det finns en särskilt toalett i huset så ser jag bara fördelar med att separera dem även i detta badrum.

• Gilla
Lived
  • Laddar…
Menar du vilken stil eller material, eller vilka funktioner? Vad har du för budget? Hur är resten av huset inrett? Och hur många är ni i familjen?

Hur tjock är plånboken?

• Haha
Lived
  • Laddar…
Hej och välkommen till Byggahus!

Vad som passar och blir snyggt är ju en fråga om tycke och smak.
Generellt tycker jag att ju exclusivare material man väljer dessdå högre blir kraven på hantverksskicklighet. Är man själv (eller anlitar man) en medioker snickare/montör, kakelsättare, rörkrökare, målare, elektriker kanske man får hålla sej till plastmatta och våtrumspanel. Är man däremot hantverks skicklig eller bra på att välja skickliga yrkesmän kan kolmårdsmarmor eller kalksten från Borghamn bli fantastiskt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.