Krilleman
useless useless skrev:
Annars är det en fyrkantig nyckel du ska vrida den fyrkantiga mässingstappen med.
Yes, finns länk till korrekt variant i #2.

M Marian Avram1 skrev:
Jag vill byta kulventilen. Men jag behöver stänga av vattnet och jag har inte tillgång till några andra ventiler just nu, bara de på bilden. Jag är bara intresserad av om jag kan stänga av vattnet från den övre, där det där locket sitter.
Krilleman Krilleman skrev:
Hur ser det ut på andra sidan väggen?

Det normala installationsförfarandet för vattenutkastare är ju att det sitter en avstängning på matande ledning någonstans.

Men som tidigare påtalat, är detta verkligen "din" vattenutkastare då den verkar sitta i ett garage?!
Ja, det är i ett underjordiskt parkeringshus. Jag har inte tillgång till andra sidan. Det är en dörr och den är låst. Det kommer att ta några dagar innan jag får tillgång till nyckeln. Jag sa att jag kanske kan lösa det på det sättet.

useless useless skrev:
Den är kanske trasig eftersom som man satt dit en till ventil och verkar ha kletat med något där nyckeln ska sitta?

Annars är det en fyrkantig nyckel du ska vrida den fyrkantiga mässingstappen med.

[bild]

• Närbild på en metallventil där en person skrapar med ett verktyg. Ventilen har rostiga delar och sitter på en mörk vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Men finns det ingen fastighetsägare inblandat i detta? 😬

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.