Hej! Vi har byggt en mur från Benders megaloc och med ”överliggare” megatäck. Vårt önskemål var att inte ha några stolpar utan bara en helt rak mur. På toppen av muren har vi lagt Benders megatäck. Denna sten är skrovlig på långsidorna medan ändbitarna är helt släta. Hur kan man göra för att få dem ojämna och få dem att harmoniera mer med stenens långsidor? Om något har något förslag (gärna med bild) så vore jag jättetacksam! /Sara

• Grå trottoarplatta av betong med slät ovansida och råa kanter, isolerad mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,
Vet inte hur jag snubblade över denna tråd och det är säkert lite väl sent nu... Men, det går att såga ett snitt med vinkelslip (med diamantklinga) och sen knäcka stenen längs med snittet. Då får man samma skrovliga yta som du är ute efter!

Nu säger jag inte att det är helt enkelt, men det går!

• Gilla
Sara Hempel
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Hej,
Vet inte hur jag snubblade över denna tråd och det är säkert lite väl sent nu... Men, det går att såga ett snitt med vinkelslip (med diamantklinga) och sen knäcka stenen längs med snittet. Då får man samma skrovliga yta som du är ute efter!

Nu säger jag inte att det är helt enkelt, men det går!
Hej! Nej det är inte alls för sent! Sommaren kom emellan så vi pausade projektet till hösten. Tack snälla för tipset! Det ska jag kolla upp 😀 fortsatt trevlig sommar! Mvh Sara

• Gilla
Klass0n
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.