Hej! Vi har byggt en mur från Benders megaloc och med ”överliggare” megatäck. Vårt önskemål var att inte ha några stolpar utan bara en helt rak mur. På toppen av muren har vi lagt Benders megatäck. Denna sten är skrovlig på långsidorna medan ändbitarna är helt släta. Hur kan man göra för att få dem ojämna och få dem att harmoniera mer med stenens långsidor? Om något har något förslag (gärna med bild) så vore jag jättetacksam! /Sara
Hej,
Vet inte hur jag snubblade över denna tråd och det är säkert lite väl sent nu... Men, det går att såga ett snitt med vinkelslip (med diamantklinga) och sen knäcka stenen längs med snittet. Då får man samma skrovliga yta som du är ute efter!
Nu säger jag inte att det är helt enkelt, men det går!
Vet inte hur jag snubblade över denna tråd och det är säkert lite väl sent nu... Men, det går att såga ett snitt med vinkelslip (med diamantklinga) och sen knäcka stenen längs med snittet. Då får man samma skrovliga yta som du är ute efter!
Hej! Nej det är inte alls för sent! Sommaren kom emellan så vi pausade projektet till hösten. Tack snälla för tipset! Det ska jag kolla upp 😀 fortsatt trevlig sommar! Mvh SaraK Klass0n skrev:Hej,
Klicka här för att svara