så här ser det ut när jag har tagit bort allt gammalt. ni ser reglar. Ska jag ta bort den och sedan flytspackla eller behålla den?

• Gammalt golv borttaget, exponerade reglar och borttagna brädor. Verktyg och byggmaterial synliga på sidan. Diskussion om golvrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
dom ska du nog inte röra ser ut till att 3"x 9" bjälkar med trossbotten
fyllningen mellan bjälkarna är ljudisolering

finns där lägenhet under din?

M Mo Ka skrev:
så här ser det ut när jag har tagit bort allt gammalt. ni ser reglar. Ska jag ta bort den och sedan flytspackla eller behålla den?
Jag tycker att det är dags att du stoppar upp här och tar hjälp av nån som har kunskaper som t.ex att avgöra vad du har för golvbjälklag. Är det inte betongplatta alltså?

• Gilla
tergo
  • Laddar…
T tergo skrev:
dom ska du nog inte röra ser ut till att 3"x 9" bjälkar med trossbotten
fyllningen mellan bjälkarna är ljudisolering

finns där lägenhet under din?
ja! det finns en lägenhet under mig

Cruzze Cruzze skrev:
Jag tycker att det är dags att du stoppar upp här och tar hjälp av nån som har kunskaper som t.ex att avgöra vad du har för golvbjälklag. Är det inte betongplatta alltså?
Det finns en hantverkare på plats som rekommenderar OSB skivor istället flytspckel. Ville dubbelkolla med erfarna här i forum. Bjälkarna tvärs över är trä inte betong

Golvspån skulle jag satsat på i ditt fall.

Ser ut som grannen under kan få oväntat besök när som helst.

då är troligen hans tak fäst i bjälkarna så försök inte ta bort dem för då är det risk att du skapar ny gevalia reklam (oväntat besök)

• Haha
  • Wow
Fox Lane och 1 till
  • Laddar…
M Mo Ka skrev:
En vän som är snickare rekommenderade mig om OSB skivo
Jag har aldrig hört/sett om osb i golv (i Sverige). Osb brukar ju vara 10mm, det duger inte att gå på. Satsa på golvspån

Redigerat:
  • Gilla
Mo Ka
  • Laddar…
Lägg bara 22 mm golvspån som du skruvar o limmar på bjälkarna. Osb är för tunt den snickaren skulle jag inte anlita.

• Gilla
Cruzze och 1 till
  • Laddar…
Bo arnold Bo arnold skrev:
Lägg bara 22 mm golvspån som du skruvar o limmar på bjälkarna. Osb är för tunt den snickaren skulle jag inte anlita.
Tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.