Vi bygger ett nytt badrum, men tröskeln ligger lite högt eftersom de behövde luta golvet i badrummet. Vi ville lägga parkett under tröskeln, men vi vet inte hur vi ta bort en av de tunna brädorna från under tröskeln eftersom badrumsgolvet är färdigt nu.
Hur kan vi fixa det så det ser bäst ut? Jag vill inte ha ett gap mellan golvet och dörrkarmen/tröskeln.
Hur kan vi fixa det så det ser bäst ut? Jag vill inte ha ett gap mellan golvet och dörrkarmen/tröskeln.
Och även om jag kan lägga golvet under tröskeln, finns det en bräda som jag vill gömma.M milekr skrev:Vi bygger ett nytt badrum, men tröskeln ligger lite högt eftersom de behövde luta golvet i badrummet. Vi ville lägga parkett under tröskeln, men vi vet inte hur vi ta bort en av de tunna brädorna från under tröskeln eftersom badrumsgolvet är färdigt nu.
Du får kapa bort en bit av parketten under tröskeln för att sedan gå in under tröskeln med den parketten som du ska lägga, sedan kommer det att skilja ser det ut som i höjd och där kan man lägga in en ekbit emellan parketten och tröskeln för att få en snygg övergång..M milekr skrev:Vi bygger ett nytt badrum, men tröskeln ligger lite högt eftersom de behövde luta golvet i badrummet. Vi ville lägga parkett under tröskeln, men vi vet inte hur vi ta bort en av de tunna brädorna från under tröskeln eftersom badrumsgolvet är färdigt nu.
Klicka här för att svara