Hej, sedan vi flyttade in i huset i oktober 2025 har det varit en sättning bredvid vattenbrunnen (som inte varit i bruk på många år nu). Nu var jag där för några veckor sedan och tryckte till med foten och då försvann marken under mig! Väldans tur att det inte var vår 1,5 åring som gick där…
Ca 2,5 meter djupt är hålet. Brunnen är någonstans kring 6 meter djup med ca 0,5-1 meter vatten i senast jag kollade.
Huset står på sand/sil/älvsediment.
Vad kan ha skett och framförallt, vad gör vi åt det?
Ca 2,5 meter djupt är hålet. Brunnen är någonstans kring 6 meter djup med ca 0,5-1 meter vatten i senast jag kollade.
Huset står på sand/sil/älvsediment.
Vad kan ha skett och framförallt, vad gör vi åt det?
Jag tycker inte att jag ser några tecken i brunnen på att det skulle vara så, men det kanske är svårt att se. Får leta någon med grävare som kan komma och gräva upp så får vi se vad vi finner helt enkelt. Tack för svar!P Prodigys skrev:
Spola vatten ner i hålet och titta i brunnen så ser du om det läcker in där.A aens skrev:
Aningen pinsamt att jag inte tänkte på detta själv, för mycket riktigt började det efter en liten stund rinna in vatten. Konstaterade även att det ju ligger en sandhög i botten just under.P Prodigys skrev:
Klicka här för att svara