Hej!

Vi har flyttat in i en lägenhet med två toalettstolar från Gustavsberg, specifikt modellen "nordic 23xx" som tillverkades mellan 2002-2010. Vi upplever att båda stolarna spolar väldigt futtigt, man måste spola minst 2 gånger för att en enda bit toalettpapper ska spolas ner. Jag försökte lösa detta genom att köpa en ny spolventil/ventilhus från Gustavsbergs reservdelar, som heter "SPOLVENTIL DUO" (https://www.bauhaus.se/ventilhus-du...zST682vDfJb4tv6G2sIud4tyIyHORg1xoC9akQAvD_BwE)

Installerade den men upplever marginell, om någon förbättring alls. Jag ska villigt erkänna att jag har exakt noll koll/erfarenhet av detta och fick titta på många youtubevideos för att överhuvudtaget få spolventilen/ventilhuset på plats, och är inte helt 100 på att jag fattade hur man ställde in vattenmängden/nivån på rätt sätt.

Jag misstänker att det är inställt på högsta mängd vatten nu men är som sagt inte helt säker. Det jag upplever är även att det inte spolar 360 grader runt hela toalettstolen, utan det är alltså lite smutsigt kvar längst fram (mot en själv som står framför toalettstolen) där spolvattnet inte kommer åt överhuvudtaget. Någon som kan hjälpa mig?

• Toalettspolningsmekanism med tryckknapp, vit och blå plast, metallknapp, rörformade komponenter, sanitetsutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E Ellef skrev:
Hej!

Vi har flyttat in i en lägenhet med två toalettstolar från Gustavsberg, specifikt modellen "nordic 23xx" som tillverkades mellan 2002-2010. Vi upplever att båda stolarna spolar väldigt futtigt, man måste spola minst 2 gånger för att en enda bit toalettpapper ska spolas ner. Jag försökte lösa detta genom att köpa en ny spolventil/ventilhus från Gustavsbergs reservdelar, som heter "SPOLVENTIL DUO" ([länk])

Installerade den men upplever marginell, om någon förbättring alls. Jag ska villigt erkänna att jag har exakt noll koll/erfarenhet av detta och fick titta på många youtubevideos för att överhuvudtaget få spolventilen/ventilhuset på plats, och är inte helt 100 på att jag fattade hur man ställde in vattenmängden/nivån på rätt sätt.

Jag misstänker att det är inställt på högsta mängd vatten nu men är som sagt inte helt säker. Det jag upplever är även att det inte spolar 360 grader runt hela toalettstolen, utan det är alltså lite smutsigt kvar längst fram (mot en själv som står framför toalettstolen) där spolvattnet inte kommer åt överhuvudtaget. Någon som kan hjälpa mig?
Det ser ju väldigt mycket ut som att det är två spakar på framsidan, de borde ställa spolmängd för liten och stor spolning. Kolla instruktionen eller prova att ställa först i toppen och sen i botten

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.