Detta gångjärn har en justeringsskruv, men jag blir inte klok på hur jag använder den. Jag har testat att skruva in och ut - ingenting händer. Topplocket går inte att få bort. Hur gör man?

Tillverkare är Millers Beslag
Enligt beskrivningen: "Höjdjusterbart från -2 till +4 mm."

Metallgångjärn från Millers Beslag på träyta med justeringsskruv synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Justeringsskruv på ett Millers Beslag-gångjärn på ett träunderlag.
Skapa konto

Hur ser den andra delen ut?

Går det verkligen inte att lossa locket? ibland sitter dom hårdare än handkraft.
Vanligtvis burkar insexskruven bara låsa justeringen tycker det vore en udda lösning om den skulle användas för höjdjusteringen.

plåtrickard plåtrickard skrev:
Hur ser den andra delen ut?
Scharniersdetail med skruvar på vit målad dörrkarm, synlig åldring och smuts.
Skapa konto

1 123abc skrev:
Går det verkligen inte att lossa locket? ibland sitter dom hårdare än handkraft.
Vanligtvis burkar insexskruven bara låsa justeringen tycker det vore en udda lösning om den skulle användas för höjdjusteringen.
Locket går inte att skruva av med handkraft. Jag har försökt att kila in en skruvmejsel för att lossa locket men det lossar inte. Knepigt.

Bästa svaret

Det har löst sig nu. Jag var förbi byggvaruhuset. Med hjälp av verktyg skruvar man av täcklocket på ovansidan och kan då justera i höjdled.

• Gilla
Lasse Zatan
  • Laddar…
Jag brukar använda en polygriptång för att skruva loss locket, som jag skrev tidigare sitter dom ibland hårdare än handkraft.

• Gilla
Dojan81 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.