Skickar en bild på hur det ser ut och det drar kallt därifrån, min fråga är hur jag isolerar detta och om man kan använda fogskum till det? Det är en yttervägg som elen är dragna på.
Det går inte att komma in i hörnet, jag når inte riktigt ända fram då köket är platsbyggt och vill inte behöva ta ner hela den delen för att kunna fixa detta! Har försökt att peta in lite isolering men det räcker inte på långa vägar. Elen genom en vägg för att sedan in i ett litet rum under trappen där elcentralen sitter, det var enklare att isolera hålet på andra sida trappen där man når.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Syns inte hur det ser ut till vänster på bilden men du skriver att det är ett hörn.
Går det inte att skära till en bit isolering som passar från golv till "tak" och trycka dit den?
Eller det är draget upp i skåpet som stör?
Fogskum skulle jag INTE använda.
Elektrikerna blir så arga då
Går det inte att skära till en bit isolering som passar från golv till "tak" och trycka dit den?
Eller det är draget upp i skåpet som stör?
Fogskum skulle jag INTE använda.
Elektrikerna blir så arga då
Jo den ena delen är ett hörn som går upp till övervåningen, där lyckades jag få dit isolering men det drar ändå ganska kallt, Och det är draget upp genom skåpet, det lilla hålet på bilden är det där det blåser, har försökt att klippa till isolering och tryckt dit men det blir inte tätt pga sladdarna som bildar "lufthål"...
Det drar alltså från ytterväggen, under skåpet, genom skåpet och upp till övervåningen?
Stort hål i ytterväggen då eller hur ser det ut där?
Börjar bli lite nyfiken
Rent spontant känns det som du borde börja åtgärda problemet vid källan (ytterväggen) istället för att fulfixa inne i huset.
Stort hål i ytterväggen då eller hur ser det ut där?
Börjar bli lite nyfiken
Rent spontant känns det som du borde börja åtgärda problemet vid källan (ytterväggen) istället för att fulfixa inne i huset.
ett fulfix kan ju vara att du skapar väggar av skuren isolering så att det blir en låda runt kablarna sen fyller du uppifrån skåpet med fint spån. ner i din låda du byggt. kanske inte bästa lösningen men som sagt fulfix
Klicka här för att svara