Jag har en torpargrund med en fri höjd på 1.60m där jag skall ha ett vattenrum hade jag tänkt. Där skall stå en hydrofor och ett vattenfilter och sitta en frysvakt. Utrymmet är 2.80m långt och 1.20m brett. Väggarna är lecasten. Jag undrar nu; Kan jag isolera dessa väggar från insidan utan att begå något byggtekniskt brott map fukt osv? Vilken typ av isolering skall jag i så fall använda för att det skall vara i det närmaste frostfritt där med en frysvakt monerad på väggen? Frigolit? Grundisolering? Nån som vet?
Bör andra åtgärder vidtas?
Tack för svar och idéer på förhand!
//Torparn