1 275 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Hur isolera ovanför balkarna?
Hej o hå.
Har ett rum ,ca 30 kvm, med öppet till nock.
Med vackra timmerstockar,tvärgående , på 2.30 m höjd...
Nu till projektet....
Rummet ska delas av i mitten, med en mellanvägg, där den ena delen ska ha fortsatt öppet till nock (kök) men den andra delen tänkte vi sänka taket (sovrum) men vi vill ha timmerstockarna synliga , halva stockarna iaf.
Ska ha träpanel som innertak,
Det jag undrar är således hur jag ska isolera ovanför blivande sovrummet?
^^^^^^^^^isolering
-----------plast
======träpanel
??
Befintlig isolering i snedtaket är ca 23-25 cm,så hur mycket mer isolering behövs egentligen på blivande innertaket?
Det blir ju lite som att jag gör en vind av det.....
Nåt jag måste tänka på i fukt-syfte?
Tacksam för svar
*hoppas nån förstår mitt svammel..*
Har ett rum ,ca 30 kvm, med öppet till nock.
Med vackra timmerstockar,tvärgående , på 2.30 m höjd...
Nu till projektet....
Rummet ska delas av i mitten, med en mellanvägg, där den ena delen ska ha fortsatt öppet till nock (kök) men den andra delen tänkte vi sänka taket (sovrum) men vi vill ha timmerstockarna synliga , halva stockarna iaf.
Ska ha träpanel som innertak,
Det jag undrar är således hur jag ska isolera ovanför blivande sovrummet?
^^^^^^^^^isolering
-----------plast
======träpanel
??
Befintlig isolering i snedtaket är ca 23-25 cm,så hur mycket mer isolering behövs egentligen på blivande innertaket?
Det blir ju lite som att jag gör en vind av det.....
Nåt jag måste tänka på i fukt-syfte?
Tacksam för svar
*hoppas nån förstår mitt svammel..*
Ja precis, behöver jag det? 
Så då kan jag bara spika upp mina paneler på taket i sovrummet, och inte ha nå plast eller isolering..jaaa..låter ju enkelt....
Men...så är ju befintliga isoleringen i snedtaket, bara 23-25 cm....Känns som att det är för lite.......eller vad vet jag...
Så då kan jag bara spika upp mina paneler på taket i sovrummet, och inte ha nå plast eller isolering..jaaa..låter ju enkelt....
Men...så är ju befintliga isoleringen i snedtaket, bara 23-25 cm....Känns som att det är för lite.......eller vad vet jag...
Klicka här för att svara