509 läst ·
2 svar
509 läst
2 svar
Isolera ovanför ett varmförråd
Hej,
Vet att det finns många trådar men jag hittar ändå inte svar på mina frågor.
Ska förklara kort: jag har isolerat en del av vårt förråd, det är gjort för att isoleras och det är luftspalt osv. Plast är satt och rummet är typ klart. Nu kommer jag till att isolera ovanför rummet. Jag har en del stenull jag kan lägga ut. Men hur gör jag med takfoten, där är det öppet rakt ned. Min plan är att inte isolera över takfoten utan bara över själva rummet. Planen är vidare att lägga vindskydd ovanför isoleringen.
Blir det här helt fel? Rummet ska vara uppvärmt året om, typ inomusvärme.
Stort tack för svar!
Vet att det finns många trådar men jag hittar ändå inte svar på mina frågor.
Ska förklara kort: jag har isolerat en del av vårt förråd, det är gjort för att isoleras och det är luftspalt osv. Plast är satt och rummet är typ klart. Nu kommer jag till att isolera ovanför rummet. Jag har en del stenull jag kan lägga ut. Men hur gör jag med takfoten, där är det öppet rakt ned. Min plan är att inte isolera över takfoten utan bara över själva rummet. Planen är vidare att lägga vindskydd ovanför isoleringen.
Blir det här helt fel? Rummet ska vara uppvärmt året om, typ inomusvärme.
Stort tack för svar!
Tack, precis så. Jag satte vindavdelare just innanför takfoten för luftspalten, blev bra och hela ytan är isolerad, men inte utanför väggarna.Oldboy skrev:
Tack för att du tog dig tid att svara!
Klicka här för att svara